FAQ

Czym jest kontakt (lead)?

Kontakt to osoba znajdują się w bazie iPresso wraz z informacjami, które pozwalają na komunikowanie się z nią (np. telefon, adres e-mail), oraz przypisanie do odpowiedniej grupy (np. miasto, wiek, płeć). Posiadanie odpowiednio przygotowanej bazy kontaktów zawierającej kluczowe dane na ich temat umożliwi przeprowadzenie dalszych, skutecznych działań w systemie. Więcej

Czym jest scoring?

Scoring to ocena działań podejmowanych przez kontakty. Punkty mogą być zbierane przez klientów za wybrane przez nas aktywności (np. wypełnienie formularza, wejście na stronę). System może zliczać punkty automatycznie, można je również przypisywać ręcznie. Na podstawie wyników scoringu uzyskamy wiedzę  o tym, które osoby są najbliższe dokonania zakupu. Ilość punktów przyznawanych za daną aktywność powinna odzwierciedlać jej znaczenie w procesie dokonywania zakupu.

Scoring możemy podzielić na demograficzny i behawioralny.

Czym są atrybuty kontaktów?

Atrybuty kontaktów to informacje dotyczące cech danego kontaktu. Zaliczają się do nich np. województwo, miasto, płeć, wiek, zainteresowania. Dzięki przypisaniu kontaktom odpowiednich atrybutów bardziej dokładnie docierać do interesujących grup docelowych (np. osoby zatrudnione w danej branży lub z danego województwa).  

Czym są elementy obowiązkowe w mailingu?

Elementami obowiązkowymi w mailingu jest nagłówek oraz stopka, które wybiera się podczas tworzenia mailingu. W systemie wprowadzone są domyślne treści elementów obowiązkowych.

Jeżeli nie odpowiadają nam domyślnie ustawione treści elementów obowiązkowych możemy tworzyć własne. Aby je dodać przejdź do zakładki Direct, a następnie wybierz opcję Dodaj znajdującą się przy Stopce lub Nagłówku. Pozwoli to na stworzenie własnej treści elementu obowiązkowego.

Tworząc później mailing będziesz miał możliwość wyboru z rozwijanej listy odpowiadającego ci nagłówka i stopki.

Czym są monitorowane strony?

Są to strony, na których znajduje się wygenerowany za pomocą iPresso kod śledzący. Umożliwia on monitorowanie użytkowników posiadających ciasteczko śledzące.

Czym są scenariusze oraz jakie korzyści przynosi ich stosowanie?

Dzięki prawidłowo skonfigurowanym scenariuszom możnem zautomatyzować prace systemu. iPresso samodzielnie podejmie ustalone wcześniej czynności w reakcji  na określone aktywności kontaktów.

Na przedstawionym powyżej przykładzie, po wysyłce mailingu do określonej grupy system sprawdzi kto otworzył przesłaną mu wiadomość. Dzięki przygotowanemu wcześniej scenariuszowi system automatycznie prześle na adres e-mail lub numer telefonu Powiadomie z informacjami o kontaktach, które zapoznały się z mailingiem.

Uruchomienie automatycznych scenariuszy umożliwia szybsze oraz bardziej dokładne prowadzenie kampani marketingowych, skuteczniejsze dotarcie do grupy docelowej i personalizację komunikacji. Więcej informacji znajdziesz tutaj.

Czym są Stopki i Nagłówki e-mail?

Nagłówek e-mail to element kreacji mailingu składający się z tekstu najczęściej zawierającego odnośnik, po kliknięciu którego prawidłowo wyświetli się kreacja mailingu uwzględniająca wszystkie grafiki. Jeżeli chcesz zdefiniować własną treść Nagłówka przejdź do sekcji Kampanie, a następnie z lewego menuwybierz Nagłówek e-mail.

Stopka e-mail to element kreacji mailingu składający się z tekstu informującego np. o pochodzeniu e-maila oraz zawierający odnośnik umożliwiający rezygnację z otrzymywania mailingu. Jeżeli chcesz zdefiniować własną treść Stopki przejdź do sekcji Kampanie, a następnie z lewego meny wybierz Nagłówek e-mail.

Czym są Zgody marketingowe oraz Strony wypisań?

Zgoda marketingowa jest potwierdzeniem, że dana osoba pozwala m.in. na przetwarzanie swoich danych osobowych. Do kontaktu, który trafi do bazy iPresso z zaznaczoną zgodą, można realizować wysyłkę informacji marketingowych za pomocą e-maila, smsa lub wiadomości voice. 

Strona wypisań to strona, poprzez którą można zrezygnować z otrzymywania wiadomości e-mail. Strona taka zostanie otwarta po kliknięciu odpowiedniego odnośnika, który może być zamieszczony w Stopce e-mail.

Definiowanie Nadawcy SMS

W iPresso Express masz możliwość zdefiniowania nadawcy sms. Aby to zrobić przejdź do zakładki Kampanie a następnie z lewego menu wybierz Nadawcy SMS. Po wpisaniu nazwy nadawcy podczas tworzenie kampanii sms'owej w kroku Ustawienia będziesz miał możliwość wybrania stworzonej wcześniej nazwy.

Dlaczego nie można wykryć kodu monitorującego na stronie?

Błąd ten może pojawić się jeżeli kod monitorujący nie został jeszcze umieszczony na stronie przez jej administratora, lub w sytuacji gdy do zamieszczenia go wykorzystano Google Tag Manager.

Do czego służą kategorie?

Podział na kategorie jest jednym ze sposobów segmentacji bazy. W iPresso możesz stworzyć dowolną ilość kategorii i podkategorii. Przykładem może być zastosowanie przez księgarnie następującego podziału: Klient z grupy produktów wybiera najcześciej Książki. Na podstawie dokonanych przez niego zakupów przypisano go do kategorii Autorzy współcześni oraz Kryminalne. W ten sposób posegmentowana baza umożliwia skuteczne informowanie klientów o nowych produktach lub usługach, którą mogą ich zainteresować.

Informacje na temat dodawania nowej kategorii znajdziesz tutaj.

Do czego służą tagi?

Tagi to słowa kluczowe, które w iPresso można przypisać m.in. kontaktom i grupom kontaktów. Dzięki zastosowaniu tagów można wyodrębnić daną grupę z całej bazy kontaktów,co pozwoli na lepsze stargetowanie przekazu do konsumentów. Tagi mogą być dodawane ręcznie lub automatycznie. Więcej

Jak dodać nowego użytkownika?

Aby dodać nowego użytkownika kliknij koło zębate w prawym górnym rogu. Następnie z głównego menu kliknij Użytkownicy, kolejnym krokiem jest kliknięcie przycisku w lewym menu Dodaj.

Jak określić czas wysyłki mailingu?

Czas wysyłki jest jednym z ustawień, które możemy określić podczas przygotowywania mailingu w systemie iPresso. Kliknij tutaj i przejdź do punktu Czas wysyłki. Możesz tutaj okreslić moment wysyłki jako natychmiastowy lub zaplanować na dowolny termin w przyszłości.

Jak określić grupę odbiorców mailingu?

Określenie grupy odbiorców jest jednym z ustawień, które możemy określić podczas przygotowywania mailingu w systemie iPresso. Kliknij tutaj i przejdź do Kroku: Odbiorcy.

Kreator tworzenia mailingu pozwala na wybranie dokładnej grupy odbiorców porzez zdefiniowanie jej na podstawnie atrybutów takich jak: np województwo, tagi, kategoria, stanowisko itp. Aby to zrobić należy najpierw zaznaczyć opcję Wybrane grupy odbiorców, a następnie zdefiniować odpowiedni zestaw kryteriów.

Zazanaczenie opcji Wszyscy zgłoszeni do wybranej zgody spowoduje, że mailing zostanie wysłany do osób, które wyraziły zgodę na otrzymywanie informacji marketingowych.

Jak połączyć kontakty z profilami społecznościowymi?

Istniejące w bazie kontakty można łączyć z ich profilami w mediach społecznościowych. Aby to zrobić należy wejść w Kontakty, wybrać dany kontakt, a następnie w przycisk oznaczony na rysunku poniżej. Aby dowiedzieć się więcej kliknij tutaj.

Jak przeglądać aktualne zużycie pakietów?

Aby przeglądać aktualne zużycie pakietów kliknij koło zębate w prawym górnym rogu. Następnie z głównego menu wybierz Płatności. Poniżej wyświetli ci się informacja o aktualnym zużyciu oraz o ewentualnych przekroczeniach.

Jak przygotować poszczególne elementy algorytmów (Akcje oraz Bloki Warunkowe)?

Każdy algorytm musi się składać z odpowiednio wybranych elementów. Każdy z nich zawiera symbol po kliknięciu go należy skonfigurować ustawienia wprowadzając wymagane informacje. Szczegółowe informację znajdziesz tutaj.

Jak sprawdzić, które czynności kontakt podejmuję najczęściej?

Aby sprawdzić jakie czynności dany kontakt podejmuje najczęściej należy w zakładce Kontakty wybrać interesującą Cię osobę i kliknąć przycisk Analiza aktywności. Więcej

Jak wprowadzić plik do iPresso?

Aby dodać plik do iPresso kliknij koło zębate w prawym górnym rogu. Następnie z głównego menu wybierz Pliki. Wyświetli ci się lista aktualnie istniejących w systemie plików oraz dodatkowe funkcjonalności umożlwiające dodawanie plików i zarządzanie nimi.

Jak wprowadzić przygotowany wcześniej mailing do systemu iPresso?

Przygotowany wcześniej mailing można wprowadzić do kreatora poprzez skopiowanie kodu html lub dodanie przygotowanego wcześniej archiwum zip.

Jak wyświetlić historię kontaktu?

Aby wyświetlić historię kontaktu należy przejść do zakładki Kontakty nastepnie po wybraniu kontaktu kliknąć w historia co spowoduje wyświetlenie jego historii.

Pola niebieskie w historii kontaktu prezentują aktywność kontaktu, czyli akcje, które zostały przez niego podjęte. Pola koloru czerwoengo prezentują działania jakie zostały podjęte przez system wobec kontaktu.

Jak zamieścić kod śledzący na stronie?

Aby dodać kod śledzący na stronę przejdź do Automation, następnie z lewego menu wybierz Monitorowane strony, kliknij przycisk Dodaj i wprowadź adres URL strony, którą chcesz monitorować. Po dodaniu adresu URL, strona znajdzie się na liście monitorowanych stron.

Wygenerowanie kodu śledzącego możliwe jest po najechaniu kursorem na wybrana stronę.

Aby wygenerowac indywidualny kod śledzący należy kliknąć pobierz kod śledzący. Szczegółowe informacje odnośnie miejsca umieszczenia kodu na stronie internetowej znajdziesz tutaj.

Kiedy kontakt jest kontaktem monitorowanym?

iPresso umożliwia monitorowanie aktywności kontaktów w reakcji na podjęte wobec nich działania. Aby rozpocząć monitorowanie danego kontaktu musimy zaszczepić na jego urządzeniu ciasteczko śledzące. Jest to możliwe za pomocą wypełnienia przez dany kontakt stworzonego w iPresso formularza, ankiety, lub kliknięcie w link z e-mailingu. Kontakt monitorowany oznaczony jest w bazie kontaktów czerwonym symbolem monitoringu.

W jaki sposób przeglądać raporty wysyłki?

Aby sprawdzić wyniki zakończonej kampani mailingowej należy w zakładce Wysyłki przejść do Zakończone wysyłki a następnie kiknąć nazwe interesującej nas wysyłki. Wyświetli się nowy widok, w którym można przejrzeć wykresy oraz statusy wysyłki. Aby dowiedzieć się więcej kliknij tutaj.

W jaki sposób sprawdzić bieżące wykorzystanie limitów?

Żeby sprawdzić bieżące wykorzystanie poszczegolnych limitów oraz ewentualnie je zwiększyć przejdż do zakładki Zarządzaj iPresso  a następnie wybierz płatności.

W jaki sposób tworzyć scenariusz?

Tworzenie algorytmów odbywa się za pomocą metody przeciągnij i upuść.Należy wybrać odpowiednie elementy z Bloków warunkowych i Akcji oraz połączyć je strzałkami i odpowiednio zdefiniować ustawienia. Dokładną instrukcję tworzenia scenariusza znajdziesz tutaj.

Polityka Cookies

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki.