Dodaj nowy scenariusz Marketing Automation

Dodawanie nowego scenariusza Marketing Automation.

Aby dodać nowy scenariusz Marketing Autmation przejdź do zakładki Automatyzacja. Następnie kliknij w przysck dodaj znajdujący się w prawym górnym rogu.

Wyświetli się nowy widok - iPresso Studio.

Domyślnie po kliknięciu uruchomi się zakładka Ustawienia - pierwszy etap tworzonego scenariusza.

Skonfiguruj następujące elementy:

Nazwa scenariusza - umożliwi w poźniejszym identyfikację scenariusza - jest to element widoczny tylko i wyłącznie dla osób obsługujących iPresso.

Tryb pobierania kontaktów - Domyślnie ustawiony jednorazowy co oznacza, że kontakty spełniające kryteria wejścia do scenariusza, będą mogły uczestniczyć w nim tylko raz.
Cykliczny, umożliwia dodawanie kontaktów do scenariusza tak długo jak długo będą on spełniały kryteria wejścia.

Data rozpoczęcia - domyślnie ustawiona data i godzina, w której użytkownik systemu rozpoczął tworzenie scenariusza.

Data zakończenia - umożliwi określenie do kiedy ma działać dany scenariusz, nie jest wymagana.

Grupy scenariuszy - umożliwiają grupowanie scenariuszy np. Kampania powitalna.

Tagi scenariusz - Nie należy ich mylić z tagami kontaktów. Ten rodzaj tagów umozliwia oznaczanie scenariuszy np w celach raportowych.

Zapisywanie akcji wejścia do scenariusza - Domyślnie ustawiony na "nie" jeżeli chcesz aby w historii kontaktów, które biorą udział w scenariuszu widoczna była aktywność - wejścia do scenariusza MA przesuń suwak do pozycji Tak.

Po skonfigurowaniu Zakładki ustawienia - przechodzimy do zakładki Odbiorcy.

Po kliknięciu wyświetli się nowy widok - w tym miejscu masz możliwość określenia jakie będą kryteria wejscia do scenariusza czyli, które grupy kontaktów będą w nim uczestniczyć.

Pierwszym bardzo ważnym elementem jaki należy rozróżnić są oznaczenia "i" oraz "lub"

Zastosowanie "i" - ma miejsce w momencie gdy chcemy ZAWĘZIĆ  grupę kontaktów do tych, które poza wskazanym kryterium spełniają jeszcze jakieś dodatkowe.

Przykład. Została wybrana kategoria Baza ekspertów

Jeżeli chielibyśmy zdefiniować grupę kontaktów tak aby z kontaktów posiadających kategorię Baza ekspertów wybrać tylko te, które jednocześnie posiadają kategorię Landing Page konfigurujemy formularz wyboru jak poniżej.
W tym przypadku w scenariuszu wezmą więc udział tylko te kontakty, które posiadają jednocześnie kategorię Baza ekspertów oraz kategorię Landing Page

 

Zastosowanie "lub" - używaj go gdy chcesz ROZSZERZYĆ grupe kontaktów, które mają brać udział w senariuszu.

Przykład. Jeżeli chcemy aby w scenariuszu brały udział kontakakty, które posiadają kategorię Baza ekspertów lub kategorię Landing Page konfigurujemy poszczególne elementy jak poniżej.

W tym przypadku w scenariuszu wezmą więc udział wszytkie kontakty, które posiadają kategorię Baza ekspertów oraz wszystkie posiadające kategorię Landing Page.

 

Formularz wyboru składa się z kilku rozwijanych list.


W pierwszej z nich masz możliwość wyboru pomiędzy:
Atrybuty - są to zwykle elementy takie jak Kategoria, Tag, Miasto, Województwo, Adres e-mail itp.
Działanie - są to wszelkie działania jakie moga zostać podjęte przez system wobec kontaktów w bazie (wysyłka e-mailingu, dodanie kontaktu, dodanie kategori, edycja kontaktu itp).
Aktywność - sa to wszytkie akcje zdefiniowane w systemie jakie moga zostać podjęte przez kontakty w bazie (kliknięcie linku z e-mailingu, otwarcie e-mailingu, wejście na monitorowaną stronę)
Zgody - elementy umożliwijące komunikację z kontaktami w bazie.

Druga rozwijana lista powiązana jest bezpośrednio z pierwszą i umożliwia zdefiniowanie, który Atrybut, Aktywność, Działanie lub Zgodę chciałbyś zastosować.

Trzecia rozwijana lista - jest elemnetem pomocnicznym i zawiera takie elementy jak posiada/nie posiada, jest równe/większe niż, większe lub równe, mniejsze lub równe itp.

W zależności od rodzaju wybranego elementu w pierwszej oraz drugiej rozwijanej liście mogą występować różne wyrażenia.

W kolejnych rozwijanych listach wskazujemy konkretny element, który nas interesuje. Może być to więc konkretna nazwa kategorii/tagu, Aktywność lub Działanie.

Uwaga! w zależności od wybranych elementów w rozwiajnych listach mogą wystąpić jeszcze inne pola pomocnicze.

 

po określeniu grupy kontaktów, które będą brały udział w scenariuszu przejdź do zakładki Scenariusz.

Domyślnie w każdym ze scenariuszy ustawiony jest blok początek.
Nastepnie poprzez dodanie elementów scenariusza zwanych blokami możesz określić jakie działania ma podjąć scenariusz w stosunku do zdefiniowanej wcześniejn grupy.

Rodzaje bloków.

W iPresso możemy rozróżnić trzy rodzaje bloków są to:
Bloki Akcji - działania jakie moga zostac podjęte przez system. Przykład: wysyłka e-mailingu, dodanie kontaktu, dodanie kategori, edycja kontaktu itp.


Bloki Warunkowe - aktywności, oraz inne elementy jakie będziemy chcieli sprawdzić podczas działania scenariusza. Przykład: kliknięcie linku z e-mailingu, otwarcie e-mailingu, wejście na monitorowaną stronę


Inne - opóźnienia, powiadomienia, zakończenie

Szczegółowy opis poszczególnych bloków oraz ich konfiguracji znajdziesz tutaj.

Aby dodać nowy blok scenariusza wybierz jaki rodzaj bloku Cię interesuje a nastepnie najeżdzajć kursorem oraz klikając przeciągnij w dowolne miejsce na Polu roboczym scenariusza.

W tym miejscu masz możliwość dodatkowo:

Klikając Szablony  - przejść do biblioteki przygotowanych wcześniej szablonów.

Klikjąc Sprawdź poprawność scenariusza - upewninić się, że każdy z elementów został połączony oraz skonfigurowany.

Klikając Legenda (prawy dolny róg)- sprawdzić znaczenie poszczególnych ikon, jakie możemy zobaczyć na polu roboczym.


Po skonfigurowaniu scenariusza kliknij przycisk dalej, zostaniesz przeniesiony do widoku Podsumowanie.

W tym miejscu masz możliwość zapisania scenariusza jako szablon lub zapisania (tylko w przypadku gdy scenariusz jest skonfigurowany poprawnie).

Po kliknięciu Zapisz, Twój scenariusz jest gotowy do uruchomienia w zakładce Kopie Robocze. Wystarczy kliknąć uruchom.


Polityka Cookies

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki.