Web push - FAQ

Ta funkcjonalność nie jest dostępna w wersji iPresso Express. Skontaktuj się z nami w celu poznania oferty iPresso Enterprise.

1. Czym jest WebPushToken?

Token jest utożsamiany z urządzeniem (przeglądarką), na którym użytkownik wyraził zgodę na otrzymywanie powiadomień. Dla użytkowników posiadających jeden, bądź więcej tokenów możemy wysłać web pushe.

2. Jakie zgody musi posiadać użytkownik, aby mogły być mu wysyłane web pushe?

Użytkownik musi w przeglądarce zezwolić na otrzymywanie powiadomień. Aby wyrazić zgodę na otrzymywanie web pushy należy kliknąć “zezwalaj” w komunikacie, który pokaże się na stronie.

Aby edytować wyrażoną, bądź zablokowaną zgodę należy kliknąć w kłódkę, następnie rozwinąć opcję sekcji “powiadomienia” i wybrać preferowaną przez siebie opcję.

3. Jak tworzyć segment z użytkownikami posiadającymi token?

Aby wybrać użytkowników, którzy posiadają WebPushToken należy w kryteriach segmentu w pierwszym polu wybrać “WebPushToken”, a następnie zaznaczyć TAK.

4. Dlaczego liczba tokenów może się różnić od liczby kontaktów?

Liczba odbiorców przy wysyłce może być większa lub mniejsza od kontaktów w stworzonym segmencie. W wysyłce web push jako odbiorcę traktuje się każdy token (tj. urządzenie) kontaktu spełniającego kryteria. W związku z tym, jeżeli w segmencie są osoby, które nie posiadają żadnych tokenów - liczba odbiorców się zmniejszy, a jeśli są osoby, które mają więcej, niż jeden token - liczba ta wzrośnie.

5. Dla których przeglądarek działa web push?

Web push działa dla przeglądarek Chrome, Firefox i Opera.

6. Dlaczego nie wyświetla się duża grafika w web push?

Wygląd i wyświetlane elementy web pusha zależą od przeglądarki i systemu operacyjnego użytkownika końcowego. W kreatorze znajduje się poglądowy widok z maksymalną liczbą elementów. Duża grafika jest obecnie pokazywana przez webpushe na Windows 10 i na przeglądarce Chrome. Dodatkowo kontakt musi być na stronie podczas odbierania web pusha.

7. Ważność wiadomości - jak długo web push będzie oczekiwał na dostarczenie?

Po wysłaniu wiadomość będzie ważna i oczekiwać na dostarczenie przez określony czas (maksymalnie 672 godzin - to jest 28 dni) lub do podanej daty. Ustawienie czasu na 0 godzin spowoduje pokazanie wiadomości tylko tym osobom, którzy aktualnie są w stanie ją zobaczyć - nie ma to wpływu na ilość wysłanych wiadomości. Ważność wiadomości wybiera się w ustawieniach wysyłki web pusha.

8. Jak można sprawdzić czy dany kontakt posiada przypisany WebPushToken ?

Aby sprawdzić czy dany kontakt posiada przypisany WebPushToken należy w Managerze kontaktów wybrać interesujący nas kontakt - po prawej stronie widoczny jest podgląd jego atrybutów - a następnie po przewinięciu na spód można odnaleźć tam informacje nt. przypisanych tokenów (ważne: tylko jeśli kontakt je posiada). W tym konkretnym przypadku widoczne są 2 WebPushTokeny przy wybranym kontakcie - każdy z nich pochodzi z urządzenia mobilnego z przeglądarką Chrome. Tym sposobem wybranemu kontaktowi można wysłać 2 WebPushe - po jednym na każde urządzenie.

9. Usuwanie tokenów

Jeśli z jakiejś przyczyny token wygaśnie (np. ktoś usunie zgodę na otrzymywanie web pushy), dowiemy się o tym fakcie dopiero przy próbie wysyłki - wtedy taki token zostanie przez nas usunięty.

10. Monitorowanie linków i mierzenie kliknięć w linki

iPresso daje możliwość monitorowania linków zawartych w web pushach. Aby to zrobić należy zaznaczyć opcję monitorowania wszystkich linków. Po zakończeniu wysyłki z oznaczoną opcją monitorowania linków w raportach pojawią się dane dotyczące ich kliknięć.

Należy pamiętać, że można używać tylko bezpiecznych linków zaczynających się od https://.

11. Raporty wysyłek web push

Aby znaleźć raport dotyczący wysyłki web push, należy kliknąć w czerwony przycisk “raporty” znajdujący się po prawej stronie każdej wysyłki.

 

W sekcji “konwersje” pokażą się cztery słupki:

  • wszystkie - ilość tokenów zakwalifikowanych do danej wysyłki.

  • wysłane - ilość wysłanych web pushy pasujących do kryteriów tej wysyłki. Jest to ilość wszystkich web pushy pomniejszona o wygasłe tokeny oraz anulowane,

  • kliknięte linki - ilość web pushy, w których link użytkownik kliknął i tym samym przeniósł się na stronę, na którą ten web push prowadził,

  • anulowane - liczba web pushy, która nie została wysłana z powodu wykorzystania limitu na wysyłkę.

W sekcji “kliknięcia w linki” znajdziemy adres URL strony, na którą odbiorcy web pusha zostali przekierowani po kliknięciu w niego, ilość kliknięć, datę ostatniego kliknięcia oraz “akcje”. W kolumnie “akcje” znajduje się przycisk “kontakty”, po którego kliknięciu zostanie otwarty manager kontaktów. W managerze pokażą nam się tylko i wyłącznie kontakty, które kliknęły w link naszej monitorowanej strony.

W sekcji “status” znajdziemy WebPushToken, ID kontaktu, który mamy w bazie oraz kontaktu anonimowego, datę wysłania, a także finalny status wysyłki.

 

Related articles

Polityka Cookies

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki.