Testy A/B/X w Akcjach na stronach

Ta funkcjonalność nie jest dostępna w wersji iPresso Express. Skontaktuj się z nami w celu poznania oferty iPresso Enterprise.

Testy A/B/X na stronach

Możliwością w akcjach na stronach są testy akcji A/B/X. Dzięki temu rozwiązaniu można testować różne wersje tej samej akcji - przykładowo 3 różne popupy lub 2 różne akcje - popup i modyfikację strony za pomocą kodu JavaScript.

Aby je aktywować podczas tworzenia nowej akcji na stronie w kroku [ustawienia] należy włączyć testy.

Po aktywacji testów krok “akcje” zmienia się na “test” (na belce z poszczególnymi krokami). Testy akcji powodują, że w momencie pierwszego spełnienia się warunków losowana jest wersja dla tego kontaktu zgodnie z określoną częstotliwością. Kolejne wykonanie się akcji dla tego samego kontaktu (zgodnie z cappingiem) wykona wybraną wcześniej wersję.

Można dodać kilka wersji do testów klikając “dodaj nową wersję”. Dla każdej z nich powinny być zdefiniowane:

 

Klucz wersji - Klucz wersji będzie widoczny w raportach oraz w parametrze aktywności związanych z popupami oraz kodem JavaScript.

Jest to inaczej nazwa wersji, warto ją nazwać tak, aby wiedzieć co kryje się pod tą nazwą.

Akcja - tutaj wybieramy akcję, która wykona się po spełnieniu kryteriów np. [popup], [JavaScript], [tagowanie kontaktu], [dodaj do segmentu]  Akcja powinna być skonfigurowana wcześniej - tak jak przy akcjach bez testu A/B/X, czyli np. chcąc użyć 3 wersje popupa należy je wcześniej przygotować.

Częstotliwość wyboru wersji - Określ jak często ma być wybierana ta wersja. Suma dla wszystkich wersji musi być równa 100%. Tym suwakiem ustawiamy wartość dla jakiego % kontaktów spełniających kryteria system ma wylosować daną akcje. Przykładowo dla testów 2 różnych akcji można ustawić wartości odpowiednio: 20% i 80% - suma = 100%. Po uruchomieniu pierwsza osoba otrzyma pierwszą wersję natomiast kolejne 4 osoby drugą wersję.


Raporty z testów A/B/X można sprawdzić dla akcji aktywnych jak i zakończonych po kliknięciu na [raport]

W raporcie można wybrać zdefiniowany wcześniej [klucz wersji testu] celem sprawdzenia statystyk np. dla wybranego popupu oraz sposób agregacji (dzienny, miesięczny, godzinowy) lub też w zadanym okresie czasu.

 
Kolejną możliwością w kroku “akcje” jest dodanie monitorowanego kontaktu do segmentu.
 
 
Po wyborze z listy “Dodaj do segmentu” nadajemy nazwę segmentu oraz czas jego gotowości. Warto aby nadawana nazwa segmentu mogła wskazywać nazwę akcji na stronie - tym sposobem w późniejszym czasie przeglądając stworzone segmenty po ich nazwie będzie wiadomo skąd pochodzą kontakty zawarte w tym segmencie.
 
 
 
Dla monitorowanych kontaktów w przypadku użycia “akcji na stronach” jest możliwość skorzystania w kroku “kryteria” z atrybutu “jeden z wielu” oraz “wiele z wielu” z dodatkowymi możliwościami wyboru.

W przypadku wyboru jakiegoś atrybutu typu “jeden z wielu” np. Województwa lista daje możliwość wyboru: [jest równe], [jest różne od], [brak danych], [nie jest puste]

 
W przypadku wyboru jakiegoś atrybutu “wiele z wielu” np. Ulubione marki lista daje możliwość wyboru: [posiada], [nie posiada], [brak danych], [nie jest puste]
 
 
 

Polityka Cookies

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki.