Raporty

W iPresso możesz sprawdzić raporty z przeprowadzonych kampanii.

 

Aby zobaczyć raporty, przejdź do sekcji Wysyłki. Następnie w lewym menu wybierz Zakończone kampanie.

Wyświetli Ci się lista zakończonych kampani direct marketingu.

 

W liście Zakończone kampanie, przy każdej z pozycji możesz wykonać trzy akcje:

- Raport - po kliknięciu wyświetlą Ci się szczegółowe informacje o wysłanej kampanii takie jak: konwersja, status, kliknięcia w linki, godziny otwarcia.

- Podgląd - po kliknięciu moższ sprawdzić wygląd i treść danej kampanii.

- Kopiuj - kliknij, jeżeli chcesz skopiować treść oraz ustawienia danej kampanii. Kopia zostanie zapisana jako kopia robocza.

 

Aby sprawdzić szczegółowy raport z wysyłki, kliknij przycisk [Raport] przy wybranej kampanii. Wyświetli Ci się nowy widok z podziałem na zakładki:

 

Konwersja - tu znajdziesz Informacje o procentowym i liczbowym udziale poszczególnych statusów wysłanych wiadomości.

W formie graficznej otrzymasz informacje na temat: wysłanych wiadomości, potwierdzeń dostarczenia i Ilości otwartych i klikniętych linków.

W raporcie konwersji rozróżnić możemy następujące elementy:

Wszystkie - liczba osób spełniających kryteria do wysyłki pomniejszona o te, nie posiadające zgody marketingowej. 
Wysłane - liczba kontaktów, do których została zrealizowana wysyłka, pomniejszona o kontakty oznaczone w bazie jako niewłaściwy adres e-mail oraz te, które zostały anulowane z powodu wprowadzonych ograniczeń wysyłek.  
Potwierdzone dostarczenie - liczba kontaktów, do których została wysłana kampania, a serwer pocztowy wysłał potwierdzenie dostarczenia wiadomości.
Otwarte - orientacyjna liczba kontaktów, które otworzyły daną wiadomość.
Kliknięte linki - liczba osób, które kliknęły w link zawarty w wysłanej wiadomości.
Ilość wypisań z subskrypcji - suma osób, które kliknęły w link do wypisania się z subskrypcji zawarty w wiadomości e-mail.
Anulowane - liczba osób, które nie otrzymały wiadomości z powodu zastosowania ograniczeń wysyłek lub odznaczyły zgodę marketingową pomiędzy kliknięciem wyślij a rzeczywistą wysyłką. 

Status - tu znajdziesz szczegółowe widoki statusów wysłanych wiadomości dla poszczególnych kontaktów. Aby sprawdzić szczegóły dotyczące odbiorców, kliknij w przycisk [Przejdź do Menadżera Kontaktów].

Kontakty możesz segregować według wybranych statusów, które oznaczone są odpowiednimi ikonami. Kliknij na ikonę i następnie przycisk [Szukaj], aby wyświetliła Ci się lista osób, przy których jest dany status.

 

 

Znacznie poszczególnych ikonek (od lewej):

1. Czeka na wysłanie

2. Błędny adres e-mail - jeżeli pojawi się informacja o błędnym adresie e-mail, możesz wówczasprzejść do managera kontaktów i np. otagować, zmienić lub usunąć kontakt z bazy.

3. Wysłano

4. Dostarczone

5. Otwarte

6. Anulowane

 

Kliknięcia w linki - w tym miejscu wyświetlą Ci się informacje dotyczące linków umieszczonych w treści kampanii. Zobaczysz ilość kliknięć w dany link oraz ostatnie kliknięcie. Klikając w przycisk [Zobacz kontakty] wyświetlą Ci sie osoby, które były zainteresowane danym odnośnikiem.

Godziny otwarć - w tej zakładce w formie graficznej wyświetlą Ci się informacje o godzinach, w których była otwierana Twoja kampania.


 

 


Related articles

Polityka Cookies

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki.