Słownik pojęć

ALGORYTM

Zwany też scenariuszem. To cykl zaplanowanych, automatycznie następujących po sobie etapów spersonalizowanej komunikacji marketingowej.

ATRYBUTY KONTAKTÓW

Informacje dotyczące cech danego kontaktu. Zaliczają się do nich np. województwo, miasto, płeć, wiek, zainteresowania.
 

COOKIE

Plik tekstowy utworzony przez serwer www, zapisany na komputerze użytkownika. Przechowuje informacje o użytkowniku takie jak: indywidualne ustawienia stron, login czy hasło.

DIRECT MARKETING

Bezpośrednie komunikaty marketingowe kierowane do konkretnego klienta. W przypadku iPresso są to komunikaty przekazywane za pośrednictwem wiadomości: e-mail, sms, voice.

KOD ŚLEDZĄCY

Umożliwia monitorowanie ruchu na stronie, na którą został wklejony.

KPI

Z ang. Key Performance Indicators. Kluczowe wskaźniki efektywności mierzone w oparciu o wyznaczone cele.
 

LEAD

Potencjalny klient gotowy na podjęcie kontaktu z działem sprzedaży. Lead to osoba, która trafiła do bazy iPresso poprzez działania marketingowe, wypełnienie ankiety lub formularza.

LEAD NURTURING

Okres kształcenia leada poprzez długotrwałe, spersonalizowane działania marketingowe. Używa się również określenia: dojrzewanie klienta.

MONITOROWANA STRONA

Każda strona, na którą został wklejony kod śledzący.

SCORING BEHAWIORALNY

Metoda przyznawania punktów za konkretne działania bądź reakcje podjęte przez leady.  Punkty sumują się, dzięki czemu możemy łatwiej wartościować kontakt. Im większa liczba punktów scoringowych, tym większa szansa na osiągnięcie celu, na przykład zakupu produktu.
 

SCORING DEMOGRAFICZNY

Metoda przyznawania punktów za najbardziej istotne z Twojego punktu widzenia rzeczy takie jak: stanowisko, które zajmuje dany lead, wielkość firmy w której pracuje czy miasto z którego pochodzi.

SMS

Tekstowy komunikat marketingowy przesyłany klientowi na telefon.

TAGI

Słowa kluczowe przypisywane m.in. kontaktom i grupom kontaktów ułatwiające ich późniejszą segmentację.

VOICE

Głosowy komunikat marketingowy przesyłany klientowi na telefon.
 

Polityka Cookies

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki.